Logo portalu

S19 Lublin - Kraśnik coraz bliżej

S19 Lublin - Kraśnik coraz bliżej

Poznaliśmy oferty cenowe firm zainteresowanych realizacją trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika w ciągu przyszłej drogi Via Carpatia.

Wielu wykonawców zainteresowanych jest realizacją całości trasy. Wszyscy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat.

Na odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża (długość ok. 12 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 312,3 do 420,5 mln zł. Na odcinek od węzła Niedrzwica Duża - do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km) wpłynęło 5 ofert o wartości od 498 do 565,8 mln zł.  Natomiast na budowę obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 319,5 do 424,7 mln zł.

Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planują podpisać w I kwartale przyszłego roku. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy.

 

Źródło: www.gddkia.gov.pl

 

Dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła początkowo wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem na wschód od niej omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę.

 

W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”). Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

Więcej o inwestycji
Zestawienie ofert

 

Via Carpatia - warto wiedzieć

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku  jako główny priorytet inwestycyjny.

Korytarz via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.
 
Na północ od Białegostoku będą analizowane rozwiązania komunikacyjne, dotyczące dróg ekspresowych S16 oraz S19, w tym włączając w to możliwą przebudowę obecnej drogi krajowej nr 8 w kierunku Augustowa (głównie na odcinku Korycin - Augustów, stanowiącego jedno z połączeń korytarzy Via Carpatia i Via Baltica).

Całkowita długość szlaku via Carpatia w Polsce w zależności od przebiegu w woj. podlaskim – wyniesie od 734 do 761 km.

 

Źródło: www.gddkia.gov.pl

 

Źródło: www.gddkia.gov.pl

Suchen Sie ein Grundstück zur Investition?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości