Speisekarte
Standardy Obsługi Inwestora w Województwie Lubelskim
O projekcie
Projekt „Standardy obsługi inwestora w województwie lubelskim” realizowany jest przez Województwo Lubelskie na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji. Celem projektu jest podniesienie jakości obsługi inwestora w jednostkach samorządu terytorialnego (np. gminy, powiaty).
Uczestnicy projektu zostaną objęci kompleksowym programem szkoleniowo – doradczym w zakresie obsługi inwestora. W samorządach wdrożone lub zmodernizowane zostaną procedury współpracy z inwestorem i rozwiązania podnoszące atrakcyjność inwestycyjną jst. W szczególności zaktualizowane, przygotowane i upowszechnione zostaną informacje o ofercie inwestycyjnej danego samorządu.
Grupą docelową projektu jest 100 jednostek samorządu terytorialnego z woj. lubelskiego.
Samorządy, które wdrożą standardy obsługi inwestora uprawnione są do uzyskania certyfikatu. Certyfikat zostanie wystawiony na zakończenie realizacji projekt.
Okres realizacji
Projekt realizowany jest od 1 października 2019 r. do 31 marca 2023 r. Rekrutacja jednostek samorządu terytorialnego do udziału w projekcie będzie miała charakter ciągły i może trwać do zakończenia szkoleń. Województwo Lubelskie zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu naboru lub zakończenia rekrutacji wcześniej jeżeli ilość poprawnie nadesłanych ogłoszeń przekroczy dopuszczoną liczbę.
Zakres projektu
- Wstępny audyt atrakcyjności – w ramach wstępnego audytu zostaną zidentyfikowane rozwiązania i narzędzia wykorzystywane przez JST w procesie obsługi inwestora i promocji gospodarczej. Efektem audytu będzie krótki raport przygotowany indywidualnie dla każdej JST. Ponadto diagnoza zostanie wykorzystana do określenia tematyki i zakresów szkoleń.
- Szkolenia – zakres tematyczny szkoleń obejmuje zagadnienia dot. standardów obsługi inwestora, niezbędne do uzyskania kompetencji specjalistycznych w zakresie obsługi inwestora w JST. Szkolenia będą przeprowadzone oddzielnie dla kadry kierowniczej i oddzielnie dla pracowników merytorycznych zatrudnionych w JST. Dla kadry kierowniczej JST przewidziano 48 godz. szkoleniowych (3 sesje dwudniowe) oraz wyjazd na wizytę studyjną. Dla pracowników merytorycznych przewidziano 64 godz. szkoleniowych (4 sesje jednodniowe i 2 sesje dwudniowe). Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu, szkolenia rozpoczną sie we wrześniu 2020 r. i potrwają do 31 grudnia 2021 r.
- Doradztwo indywidualne - będzie miało na celu wsparcie we wdrożeniu zdobytej podczas szkoleń wiedzy i wypracowanych narzędzi do skutecznej obsługi inwestora. Doradztwo indywidualne przeprowadzą pracownicy UMWL w Lublinie wyznaczeni do realizacji zadań w Projekcie. Uczestnikami doradztwa są zarówno przedstawiciele kadry zarządzającej, jak i pracownicy merytoryczni danej jednostki.
- Wdrożenie standardów obsługi inwestora - obejmuje zastosowanie w praktyce wypracowanych w czasie realizacji Projektu narzędzi i sposobu działania w obszarze obsługi inwestora. Ocena stopnia wdrożenia standardów obsługi inwestora odbędzie się na podstawie specjalnie przygotowanej na ten cel listy kontrolnej, zawierającej spis wymogów jakie powinny zostać wdrożone w danej jednostce organizacyjnej JST. Wymogi te dotyczą odpowiedniego przygotowania jednostki organizacyjnej JST, pracowników, oferty inwestycyjnej, sposobów działania oraz strony internetowej.
Pliki do pobrania:
AKTUALIZACJE:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020