Logo portalu

Dziesięć nowych firm w XVII edycji kampanii Marka Lubelskie

Dziesięć nowych firm w XVII edycji kampanii Marka Lubelskie

Znamy laureatów XVII edycji Marka Lubelskie. Dziesięć firm z naszego regionu odbierze certyfikaty podczas XXIV Gali Ambasadora Województwa Lubelskiego i XVII edycji projektu gospodarczego Marka Lubelskie, która odbędzie się 11 lutego 2023 r. w Centrum Spotkania Kultur. Już 101 firm z naszego regionu może pochwalić się znakiem towarowym Marka Lubelskie.

W dniu 14 grudnia 2022 r. po raz XVII odbyła się Kapituła projektu gospodarczego Marka Lubelskie. W posiedzeniu uczestniczył Zarząd Województwa Lubelskiego na czele z przewodniczącym Kapituły Marszałkiem Województwa Lubelskiego Panem Jarosławem Stawiarskim oraz przedstawiciele uczelni wyższych oraz lokalnych mediów.

Wśród laureatów, których nagrodzimy na najbliższej gali, są firmy wyjątkowe, rodzinne, które z ogromną starannością dbają o swoje biznesy. Dla tych przedsiębiorstw to także ogromny sukces. Od przedsiębiorców z poprzednich edycji słyszymy, że znak Marka Lubelskie uwiarygadnia ich w oczach zagranicznych kontrahentówpodkreślał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.

Nabór do projektu gospodarczego Marka Lubelskie trwał od dnia 5 listopada do dnia 5 grudnia 2022 roku. W tej edycji wpłynęły 23 zgłoszenia, wszystkie przeszły ocenę formalną i merytoryczną zgodnie z regulaminem. Kapituła wybrała 10 firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego:

Darex Producent Koszul Sp. z.o.o Sp. K.

(branża odzieżowa)

Firma Darex istnieje na rynku polskim od 1993 roku. Specjalizuje się w produkcji koszul – głównie męskich. Doświadczenie, nowoczesne maszyny oraz wyspecjalizowany zespół pracowników sprawia, że firma jest w stanie sprostać różnorodnym wymaganiom stawianym przez Klientów. Firma szyje koszule z materiału pozyskanego z recyklingu.

Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA

(branża spożywcza)

Firma od ponad 90 lat zdobywa zaufanie klientów i wyznacza trendy na rynku, proponując najwyższej jakości produkty mleczarskie. Zajmuje się przetwórstwem mleka i wyrobów serów, oferując największy wybór nabiału w Polsce i w Europie. MLEKOVITA to firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce w Polsce i zagranicą. W 22 zakładach produkcyjnych przetwarzanych jest 8 milionów litrów mleka. Spółdzielnia posiada zakłady produkcyjne na terenie Województwa Lubelskiego: Biała Podlaska, Łaszczów oraz Tomaszów Lubelski. Firma posiada stuprocentowy kapitał Polski.

PINUM Rafał Pikul (DEERHORN)

(branża usługowa)

Firma prowadzi sprzedaż mebli loftowych na terenie całego kraju oraz za granicą. Celem firmy jest promocja produktów (meble loft premium) i usług z wykorzystaniem proekologicznych rozwiązań. Firma wykorzystuje naturalne surowce, tj. lite drewno dębowe i stal, które można wykorzystywać ponownie.

RST Roztocze Sp. z o.o.

(branża produkcyjno-mechaniczna)

RST Roztocze jest największą firmą w Polsce z największym doświadczeniem, a w Europie jednym z liczących się producentów zamknięć przemysłowych. W dziedzinie produkcji firma charakteryzuje się wysokim poziomem technologicznym, fachową kadrą i dobrym know-how. RST Roztocze prowadzi działania proekologiczne m.in. w procesie produkcyjnym wykorzystuje urządzenia, które wielokrotnie przedłużają żywotność różnych materiałów np. zużyte oleje służą do smarowania części mechanicznych maszyn i urządzeń. RST Roztocze kładzie także nacisk na efektywność energetyczną. 

GREEN SORT Sp. z o.o.

(branża produkcyjno-mechaniczna)

Firma zajmuje się produkcją maszyn i urządzeń dla branży sadowniczej. Firma uczestniczy regularnie w targach branżowych na rynku ogólnopolskim. Przedsiębiorstwo samodzielnie opracowuje innowacyjne rozwiązania, posiadają własne maszyny i zasoby kadrowe. Firma prowadzi działania proekologiczne – zastosowana technologia produkcji sortownic nie powoduje powstawania odpadów w procesie produkcji, zawiera energooszczędne silniki.

Rigel Sylwia Wnuk

(branża spożywcza)

Jednoosobowe przedsiębiorstwo, które powstało w 2018 roku, zajmuje się produkcją różnych rodzajów kaw i herbat, m.in.: Guetamala Średnio Palona, Colombia Jasno Palona, Costa Rica Ciemno Palona.

Agnieszka Sienkiewicz Winnica Sienkiewicz

(branża spożywcza)

Winnica znajduje się na terenie regionu Małopolskiego Przełomu Wisły. Terroir, na którym uprawiane są winne krzewy, tworzą gleby ilaste i żwirowe, co pozwala na uzyskanie aromatycznych, mineralnych win. Obecnie w winnicy uprawianych jest 9 odmian winorośli: Souvignier Gris, Seyval Blanc, Solaris, Muscat Odeskij, Regent, Cabernet Dorsa, Cabernet Cortis, Frontenac, Hibernal. Wybrane odmiany sprawdziły się w pierwszych latach uprawy, dając dobre, aromatyczne wina białe i czerwone.

BiGrim Grzegorz Maryniowski

(branża spożywcza)

Firma BiGrim to rodzinny biznes. Firma zajmuje się produkcją naturalnych soków z jabłek, rokitnika i innych owoców. Firma została doceniona zarówno na rynku lokalnym, jak i na poziomie wojewódzkim i krajowym. W ofercie firmy znaleźć można takie produkty jak sok z rokitnika czy olej z rokitnika.

GNIECKI S.C.

(branża spożywcza)

Firma świadczy usługi cateringowe pod marką Wschodni Smak na terenie Polski. Stosuje technologię ekologiczną i proekologiczną, m.in. korzysta z urządzeń produkujących energię ze źródeł energii odnawialnej.

Gospodarstwo Ogrodnicze Szczepanówka Elżbieta Buła

(branża spożywcza)

Gospodarstwo prowadzi działalność w branży przetwórstwa owoców i warzyw oraz produkcji produktów spożywczych. Surowce do przetwórstwa pochodzą z własnych upraw – z sadów owocowych oraz pól uprawnych. W gospodarstwie prowadzona jest zintegrowana produkcja roślin. Na terenie gospodarstwa znajduje się pasieka pszczoły miodnej, muraki ogrodowej oraz domki dla trzmieli. Ponadto prowadzone są zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska, pszczelarstwa i rolnictwa.

Marka Lubelskie to gwarancja wysokiej jakości

Projekt gospodarczy Marka Lubelskie realizowany jest od 2007 roku. Jego organizatorem jest województwo lubelskie. Wśród firm, które otrzymały certyfikat dominuje branża spożywcza. Pozostałe związane są z branżą medyczną, usługową, mechaniczno-produkcyjną, budowlaną, odzieżową, IT, turystyczną i ogrodniczą.

Celem projektu Marka Lubelskie jest tworzenie efektu „place of origin”, czyli identyfikacji produktów wysokiej jakości z miejscem ich pochodzenia, a także promocja produktów i usług wytwarzanych na terenie województwa lubelskiego poprzez nadawanie im zastrzeżonego znaku towarowego – Marka Lubelskie. Tworzenie efektu „place of origin” wskazuje na miejsce pochodzenia, które często traktowane jest przez klientów jako dodatkowa zaleta, mająca wpływ na wybór produktów i usług.

Podstawowym warunkiem udziału w projekcie jest prowadzenie działalności na terenie województwa lubelskiego co najmniej od 24 miesięcy.

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości