菜單
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności gospodarka.lubelskie.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie (ul. Grottgera 4, 20 029 Lublin, tel. 81 44 16 600, e mail: info@lubelskie.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://gospodarka.lubelskie.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia
- na stronie internetowej mogą znajdować się dokumenty, pliki multimedialne oraz elementy interaktywne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- mogą zdarzać się błędne opisy alternatywne zdjęć,
- na stronie umieszczane są dokumenty od innych podmiotów, które mogą nie spełniać wymagań dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Karoliny Pawłowicz.
- E-mail: karolina.pawlowicz@lubelskie.pl
- Telefon: 81 537 16 51 lub 81 441 65 96
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Marszałek Województwa Lubelskiego
- Adres: Adres: ul. A. Grottgera 4; 20-029 Lublin
- E-mail: info@lubelskie.pl
- Telefon: 81 441 65 96
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie możesz dotrzeć komunikacją miejską. W pobliżu są przystanki przy skrzyżowaniu ulic Lipowa, Krakowskie Przedmieście i Aleje Racławickie.
Do urzędu należy kierować się w stronę Placu Teatralnego, przy którym znajduje się Centrum Spotkania Kultur.
Wejście główne
Główne wejście do budynku siedziby urzędu znajduje się od ul. Grottgera 4. Wejście boczne znajduje się z prawej strony budynku od strony ul. Marii Curie-Skłodowskiej.
Wejście główne prowadzi przez duże przeszklone drzwi. Po prawej stronie przed wejściem do budynku znajduje się domofon, który pozwala na przywołanie portiera.
Przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy).
Urząd zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń poszczególnych departamentów:
- w sposób wizualny - tablica informacyjna znajdującą się po prawej stronie wejścia głównego;
- w sposób głosowy – informacja otrzymana w Kancelarii Ogólnej (punkt obsługi klienta), w portierni oraz za pomocą systemu nawigacyjnego TOTUPOINT.
Kancelaria Ogólna i portiernia
Do Kancelarii Ogólnej kieruj się po pokonaniu ok. 5 metrów, idąc na wprost od wejścia głównego, a następnie skręć w prawo. W Kancelarii Ogólnej dowiesz się, gdzie załatwisz swoją sprawę.
Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
Windy
Na wprost wejścia głównego znajdują się cztery windy oraz jedna winda na prawo, po przejściu holu głównego za przeszkolonymi, oznaczonymi drzwiami i jedna winda na lewo, po przejściu holu głównego również za przeszklonymi, oznaczonymi drzwiami. Windy wyposażone są w przyciski opisane alfabetem Braille’a. Przycisk poziomu zero (na którym znajduje się wejście główne) jest wyróżniony otoczką w odblaskowym kolorze. Windy wyposażone są w system dźwiękowy informujący o numerze piętra. Przy windach bocznych znajdują się klatki schodowe, którymi można wejść na poszczególne piętra urzędu. Początek i koniec biegu schodów oznaczone są naklejonymi taśmami.
Sekretariat Departamentu Gospodarki znajduje się na lewo od wyjścia z windy pokój nr 390.
Toalety
Na każdym piętrze są 2 toalety przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, usytuowane w prawej i lewej części budynku.
Miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami
Miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami jest wyznaczone na poziomie - 1 (minus jeden) garażu, do którego wjazd znajduje się po lewej stronie wejścia głównego do budynku przy ul. Grottgera 4. Po wjeździe na parking należy nacisnąć guzik przywołujący portiera. Zachęcamy, aby osoba z niepełnosprawnościami, chcąca skorzystać z miejsca parkingowego poinformowała o swojej wizycie w urzędzie pod nr tel. 81 44 16 500 co najmniej dzień wcześniej.
W pobliżu urzędu znajdują się oznakowane miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami przy ulicach oraz ogólnodostępne parkingi podziemne.
Koordynator do spraw dostępności w UMWL
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W celu skorzystania przez osoby zainteresowane pomocą tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN przy załatwianiu spraw w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie oraz w Filiach Urzędu w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu, prosimy o:
- kontakt SMS/ MMS pod nr 661 166 190,
- poprzez inną osobę,
- telefonicznie pod nr 81 44 16 600 lub 661 166 190,
- przesłanie wiadomości faxem pod nr 81 44 16 649,
- przesłanie e-maila na adres: info@lubelskie.pl
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.
Urząd zapewnia możliwość skorzystania z przenośnej pętli indukcyjnej.
W budynku siedziby urzędu przy ul. A. Grottgera 4 i przed wejściem zainstalowano system wspomagający orientację przestrzenną oraz zwiększającego poziom bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnościami w szczególności osób z dysfunkcją wzroku TOTUPOINT.
Do budynków i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na stronie internetowej znajdują się informacje o zakresie działania urzędu przygotowane w Polskim Języku Migowym wraz z plikiem zawierającym tekst odczytywalny maszynowo oraz w tekście łatwym do czytania ETR.