Menu
Przewodnik eksportera
Pierwsze kroki w eksporcie
Chęć wejścia na rynek zagraniczny jest naturalną drogą rozwoju dla firm dojrzałych, dla których rodzimy rynek jest już nasycony oraz możliwości sprzedaży produktów czy usług są znacznie ograniczone.
Niektóre firmy od początku celują w rynki zagraniczne, jeszcze inne w ekspansji szukają ucieczki przed upadłością. Warto jednak wiedzieć, że dotarcie do klienta zagranicznego może wiązać się z koniecznością angażowania zasobów wielokrotnie większych niż w przypadku rynku lokalnego, a ryzyko poniesienia porażki jest o wiele wyższe i jest ona znacznie bardziej kosztowna niż na rynku lokalnym. Rzeczywistość pandemiczna często przyspiesza decyzje, które kiedy są zbyt pochopnie podjęte - mogą przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego.
Decyzja o wejściu na rynek zagraniczny powinna być poprzedzona solidną dawką wiedzy na temat korzyści, zagrożeń oraz praktycznych aspektów prowadzenia działalności eksportowej, jak również narzędzi potrzebnych do prowadzenia efektywnych działań w tym obszarze.
Decyzja o wejściu na rynek zagraniczny powinna być poprzedzona solidną dawką wiedzy na temat korzyści, zagrożeń oraz praktycznych aspektów prowadzenia działalności eksportowej, jak również narzędzi potrzebnych do prowadzenia efektywnych działań w tym obszarze.
Poniżej link do poradnika eksportera który pomoże Państwu postawić pierwsze kroki w eksporcie.
https://cig.wzp.pl/sites/default/files/poradnik_eksportera.pdf