Program gospodarczy dla polskich przedsiębiorców w ramach ASTANA EXPO 2017
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) razem z Ministerstwem Rozwoju przygotowała program gospodarczy dla przedsiębiorców, który jest elementem udziału naszego kraju w Astana EXPO 2017. Działania obu instytucji będą skoncentrowane na wsparciu polskich przedsiębiorców przy poszukiwaniu kazachskich partnerów gospodarczych oraz rozwoju nowych obszarów współpracy. Program ma też służyć promocji polskich osiągnięć naukowych i technologicznych.
https://www.youtube.com/watch?v=J-py5eRI9lw
Kazachstan jest najważniejszym partnerem gospodarczym Polski w Azji Centralnej. Znaczenie Kazachstanu dla polskich firm wynika z jego strategicznego położenia (na szlaku prowadzącym z Chin do Europy), przynależności do Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, chłonności rynku wewnętrznego oraz szerokiego programu inwestycji publicznych.
Nina Dobrzyńska, Zastępca Prezesa PARP
Kulminacyjnym punktem programu gospodarczego realizowanego w ramach EXPO będzie PolskoKazachstańskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się w Astanie 6 września 2017 r. Do udziału w tym wydarzeniu, połączonym z giełdą kontaktów gospodarczych, zaprosiliśmy polskich przedsiębiorcyów zainteresowanych nawiązaniem lub rozszerzeniem kontaktów gospodarczych z Kazachstanem.
Inne komponenty programu gospodarczego towarzyszącego wystawie EXPO stanowią:
- promocja potencjału polskiej gospodarki oraz firm w ramach ekspozycji Polski na Wystawie,
- organizacja stoisk narodowych podczas najważniejszych targów wystawienniczych w Kazachstanie,
- wydanie publikacji – katalogu polskich firm skierowanego do kazachskich przedsiębiorców.
W polskim eksporcie do Kazachstanu ważną rolę odgrywają towary przemysłowe, klasyfikowane w grupie wyrobów przemysłu elektromaszynowego, chemicznego (w tym produkty farmaceutyczne) oraz artykuły rolno-spożywcze. Głównymi partnerami gospodarczymi Kazachstanu są państwa WNP (szczególnie Rosja i Białoruś) oraz Chiny. Spośród krajów UE więcej od Polski do Kazachstanu eksportują jedynie Niemcy, Włochy, Francja i Wielka Brytania.
Udział naszego kraju w Międzynarodowej Wystawie Astana EXPO 2017 daje szansę na pogłębienie polsko-kazachskiej współpracy gospodarczej zarówno w obszarze handlu, jak i wzajemnych inwestycji. Polska będzie promowana podczas wystawy EXPO również jako kierunek turystyczny. Wraz z uruchomieniem bezpośrednich połączeń lotniczych pomiędzy Warszawą i Astaną, przyczyni się to do zwiększenia liczby kazachskich turystów odwiedzających nasz kraj.
Go to Brand - wsparcie polskich firm
Po raz pierwszy w historii udziału Polski w EXPO, polskie firmy mogą skorzystać ze wsparcia na działania promocyjne realizowane w Kazachstanie, równolegle do Wystawy EXPO. Źródłem finansowania takich działań mogą być fundusze unijne pochodzące z poddziałanie 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” Programu Inteligentny Rozwój. Ze wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy reprezentujący 12 priorytetowych branż wskazanych przez Ministerstwo Rozwoju.
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie udziału w imprezach wystawienniczych i promocyjnych na terenie Kazachstanu, w tym w:
- Targach „KazComac”, odbywających się w Ałmacie we wrześniu 2017, 2018 i 2019 r. (branża budowlana i przemysłowa);
- Targach „Mining Week Kazakhstan”, odbywających się w Karagandzie w czerwcu 2017, 2018 i 2019 r. (branża maszynowa); Targach „MiningWorld Central Asia /Metaltech Central Asia”, odbywających się Ałmacie we wrześniu 2017, 2018 i 2019 r. (branża maszynowa);
- Targach „AgroWorld Kazakhstan / World Food Tech”, odbywających się w Ałmacie w listopadzie 2017, 2018 i 2019 r. (branża maszynowa);
- Targach „Kazbuild/ WorldBuild Almaty”, odbywających się w Ałmacie we wrześniu 2017, 2018 oraz 2019 r. (branża budowlana oraz materiałów budowlanych);
- Targach „Power – KAZ- Industry”, odbywających się w Ałmacie w maju 2017, 2018 i 2019 r. (branża budowlana oraz materiałów budowlanych);
- Targach „Kazakhstan International Healthcare Exhibition (KIHE)”, odbywających się w Ałmacie w maju 2017 r, 2018 i 2019 r. (branża urządzeń medycznych oraz usług zdrowotnych);
- Targach „Central Asia Fashion”, odbywających się w Ałmacie w marcu i wrześniu 2017, 2018 i 2019 r. (branże: tekstylna, obuwnicza i jubilerska);
- Targach „Aru Almaty”, odbywających się w Ałmacie w kwietniu 2017, 2018 i 2019 r. (branże: tekstylna, obuwnicza i jubilerska);
- Targach „Aru Astana EXPO”, odbywających się w Astanie w grudniu 2017, 2018 i 2019 r. (branże: tekstylna, obuwnicza i jubilerska);
- Wystawach „Homedeco”, odbywających się w Ałmacie w marcu 2017, 2018 oraz 2019 r. (branża meblarska);
- Wystawach „Furniture Interior”, odbywających się w Ałmacie w czerwcu 2017, 2018 i 2019 r. (branża meblarska);
- Targach „World Food Kazachstan”, odbywających się w Ałmacie w listopadzie 2017, 2018 i 2019 r. (branża spożywcza);
- Wystawach „Astana Zdorovie/Healthcare Exhibition”, odbywających się w Astanie w sierpniu 2017, 2018 i 2019 r. (branża usług zdrowotnych).
Stoiska narodowe organizowane przez PARP
Przedsiębiorcy, którzy nie zdecydują się na przygotowanie własnych stoisk podczas targów odbywających się w Kazachstanie, mogą dla celów promocji wykorzystać stoiska narodowe organizowane przez PARP.
Stoiska narodowe zostaną przygotowane w ramach programu gospodarczego podczas:
- Międzynarodowych targów „Mininig Week” w Karagandzie, w dniach 27-29 czerwca 2017 r.;
- Międzynarodowych targów budowlanych „Kazbuild/Aqua Therm” w Ałamacie, w dniach 5-7 września 2017 r.;
- Międzynarodowych targów „Mininig World Central Asia Exhibition” w Ałmacie, w dniach 20-22 września 2017 r.;
- Międzynarodowych targach Power/ReEnergy/Lighting w Ałmacie, w dniach 24-26 października 2017 r.
Podczas każdej z wymienionych imprez PARP oferuje zainteresowanym firmom miejsce do spotkań biznesowych na stoisku, możliwość ekspozycji materiałów promocyjnych w formie papierowej oraz multimedialnej jak również udział w spotkaniach b2b.
Kolejną szansą na promocję w Kazachstanie polskim firmom daje katalog wydawany przez PARP. Firmy reprezentujące branże zbieżne z tematyką EXPO mogą w nim zamieścić nieodpłatnie informacje na temat swojej oferty skierowanej na rynek kazachski.
https://www.youtube.com/watch?v=LN4A0Zh8BIk
Więcej informacji:
Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w programie promocji gospodarczej podczas Międzynarodowej Wystawy EXPO powinni kontaktować się z Departamentem Promocji Gospodarczej PARP za pośrednictwem strony internetowej EXPO lub telefonicznie pod numerem 22 432 72 01 oraz 22 432 83 74.
Katarzyna Jaroszewicz, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, katarzyna_jaroszewicz@parp.gov.pl, tel.: 22 432 89 61
Oficjalna strona poświęcona udziałowi Polski w EXPO 2017
Źródło: Ministerstwo Rozwoju
Most read
PRZEDSIĘBIORCO! OGŁASZAMY NABORY!
WYNIKI NABORU! Wyjazd związany z promocją MŚP z województwa lubelskiego do Chin
Obwodnica Chełma zgodnie z planem
WYNIKI NABORU !! - Wyjazd związany z promocją MŚP z województwa lubelskiego podczas wydarzenia „Polska Noc w Brukseli”
WYNIKI NABORU! Misja gospodarcza połączona z udziałem w Targach Anuga w Kolonii (Niemcy)
- Events
- Economic missions
- Important
- Announcements and announcements
- Projects
- Innovations
- Investments
- Export