Logo portalu

Lubelskie MŚP na targach ANUGA

Lubelskie MŚP na targach ANUGA

W dniach 4–8 października 2025 r. w Kolonii, Niemcy odbywają się targi ANUGA - jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej na świecie.

To miejsce, w którym spotykają się producenci żywności, przetwórcy, dystrybutorzy, eksperci i inwestorzy z całego globu.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego organizuje udział w targach dla lubelskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców.

W ramach tej organizacji Województwo Lubelskie zapewnia przedsiębiorcom wspólną powierzchnię ekspozycyjną, zapraszając lubelskie MŚP do zaprezentowania swoich produktów i nawiązania kontaktów międzynarodowych.

Rola targów ANUGA:

1. Największe targi sektora żywności i napojów w Europie
Wydarzenie cykliczne (co dwa lata), obejmujące aż 10 sekcji tematycznych (m.in. produkty świeże, mrożone, napoje, żywność organiczna, piekarnictwo) – co czyni je jedną z najbardziej wszechstronnych imprez branży spożywczej. Umożliwia to uczestnikom szeroką prezentację portfolio i pozyskanie zagranicznych odbiorców.

2. Międzynarodowy zasięg i prestiż

Targi co roku przyciągają wystawców i odwiedzających z całego świata, decydentów handlowych, importerów, dystrybutorów i sieci detaliczne. To okazja, by pokazać swoje produkty nie tylko w skali europejskiej, ale globalnej.

3. Centrum trendów i innowacji

W ramach targów prezentowane są najnowsze rozwiązania m.in. żywność funkcjonalna, ekologiczne składniki, zrównoważone technologie produkcji. Uczestnicy mają dostęp do specjalnych wydarzeń, prezentacji trendów i konkursów innowacyjnych np. Anuga Taste Innovation Show.

4. Platforma kooperacji i networking

Targi stwarzają warunki do umów handlowych, spotkań B2B, rund biznesowych i rozmów z decydentami rynku. ANUGA pełni rolę kluczowego wydarzenia z zakresu eksportu i marketingu dla sektora rolno-spożywczego w Europie.

Korzyści dla lubelskich MŚP:

Rozszerzenie rynku zbytu / wejście na nowe rynki poprzez prezentację oferty importerom i dystrybutorom z Europy, Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki.

Pozyskanie kontaktów handlowych dzięki bezpośrednim rozmowom z kupcami, przedstawicielami handlu detalicznego, sieciami sklepów oraz operatorami Horeca.

Budowanie marki i prestiżu poprzez obecność na wydarzeniu co podnosi wiarygodność firmy, pomaga wyróżnić markę na tle konkurencji i zdobyć referencje w branży.

Prezentacja innowacji i nowych produktów dzięki niej lubelskie MŚP mogą zapoznać się m.in. z nowymi kategoriami produktowymi, designem opakowań, nowoczesną technologią - wszystko w kontekście światowych trendów.

Benchmarking i uczenie się od najlepszych poprzez obserwację konkurencji, poznanie technologii, opakowań, trendów konsumenckich i logistyki żywności.

Wspólne korzyści dla lubelskich MŚP i regionu dzięki prezentacji firm z Województwa Lubelskiego jako silnej i kompetentnej strefy eksportowej co wzmacnia promocję lokalnych przedsiębiorców, przyciąga inwestorów i podnosi rangę lubelskiego sektora spożywczego.

Lubelskie MŚP biorące udział w Targach ANUGA:

• Mind Consulting Jakub Zieliński

• Pszczelarz Kozacki – Pasieka Tadeusz Kozak

• Tigre Sp. z o.o.

• Bio Vivo Sp. z o.o.

• Obst S.A.

• Reypol Sp. z o.o.

• Janex Polski Producent Kasz Sp. z o.o.

 

Udział lubelskich MŚP w targach realizowany jest w ramach projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego III” wspófinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet II Transformacja gospodarcza i cyfrowa regionu, Działanie 2.7 Lubelskie MŚP na rynkach zagranicznych.

 

Are you looking for a land for investment?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości