Меню
Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II
O projekcie
Celem głównym projektu jest budowa i poprawa konkurencyjności regionu w oparciu o jego potencjały, w tym wzmocnienie gosp. wizerunku regionu i promocja przedsiębiorstw na rynkach krajowych i międzynarodowych: profesjonalizacja pracy JST w zakresie obsługi i współpracy z biznesem, wzmocnienie potencjału rozwojowego i eksportowego firm, zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej, rozpoznawalności i budowanie pozytywnego wizerunku gospodarczego Województwa Lubelskiego. Zgodność z celem tematycznym RPO WL w postaci: wsparcia dla przedsiębiorstw chcących rozszerzyć działalność poza rynek lokalny i nawiązujących współpracę w celu zwiększenia swojej pozycji konkurencyjnej wprowadzając nowe produkty i usługi; tworzenia odpowiedniego klimatu dla rozwoju działalności gospodarczej, w tym: promowania terenów inwestycyjnych, zwiększenia dostępu do profesjonalnych usług i fachowej wiedzy oraz promocji gospodarczej na rynkach zewnętrznych.
Projekt jest zgodny z priorytetem inwestycyjnym 3b, ponieważ stanowi odpowiedź na problemy przedsiębiorstw z terenu Województwa Lubelskiego, zainteresowanych procesem umiędzynarodowienia działalności. Projekt wpisuje się w założenia 3 Osi poprzez wzmocnienie systemu promocji gospodarki oraz rozwój instrumentów wspierających zaangażowanie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Zadania przewidziane w projekcie, obejmują działania marketingowe wpisujące się w inteligentne specjalizacje zapisane w "RSIWL do 2020 r." będącej uszczegółowieniem SRWL 2020 w części poświęconej rozwojowi badań i innowacji na rzecz inteligentnych specjalizacji. Realizacja projektu wpłynie na: rozwój kapitału terytorialnego, zwłaszcza w obszarach inteligentnych specjalizacji; wzmocnienie regionalnego systemu badań i innowacji, wykorzystanie potrójnej helisy współpracy; włączenie regionu w krajowy i międzynarodowy łańcuch innowacji i sieci współpracy; zwiększenie efektywności wykorzystania infrastruktury naukowo-badawczej do prowadzenia i komercjalizacji badań w dziedzinach związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu; wzrostu znaczenia lubelskiej nauki.
Okres realizacji
Okres realizacji projektu ustala się na:
- rozpoczęcie realizacji: 2017-01-02
- zakończenie rzeczowe realizacji: 2022-08-31
- zakończenie finansowe realizacji: 2022-09-30
Wartość projektu
Całkowita wartość Projektu wynosi 85 370 503, 45 zł (słownie: osiemdziesiąt pięć milionów trzysta siedemdziesiąt tysięcy pięćset trzy złote 45/100)
Dofinansowanie Projektu zostało przyznane w formie płatności ze środków europejskich (ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) - 72 564 927,92 zł (słownie: siedemdziesiąt dwa miliony pięćset sześćdziesiąt cztery tysiące dziewięćset dwadzieścia siedem złotych 92/100)
Zakres projektu
Wzrost konkurencyjności regionu poprzez realizację działań wizerunkowych i ukierunkowanych na poprawę atrakcyjności inwestycyjnej województwa lubelskiego, wzrost umiędzynarodowienia lubelskich podmiotów i wzrost rozpoznawalności regionu jako miejsce przyjazne przedsiębiorcom i turystom. Wszystkie zadania realizowane w projekcie zostały zaplanowane w oparciu o wykorzystanie potencjałów rozwojowych, co zapewnić ma wzmocnienie wizerunku gospodarczego, promocję lokalnych przedsiębiorstw na rynkach krajowych i międzynarodowych, a także wzrost atrakcyjności inwestycyjnej.
Projekt ma wzmocnić system promocji gospodarki regionalnej, korzystnie wpłynąć ma rozwój instrumentów wspierających zaangażowanie lokalnych przedsiębiorstw poprzez rozwój eksportu towarów i usług, globalnie kreować pozytywny wizerunek regionu pod kątem przyciągania BIZ. Ponadto u podstaw założeń i realizacji celów leży wdrożenie skoordynowanego modelu współpracy na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym.
Interesariusze projektu: przedsiębiorcy, IOB, JST.
Projekt ma za zadanie zdynamizować procesy gospodarcze w regionie, przyczynić się do wsparcia kluczowych branż. Działania projektowe mają przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności województwa lubelskiego w kraju i zagranicą, jako regionu rozwijającego się, atrakcyjnego do inwestowania oraz o wysokim potencjale eksportowym.
Kluczowe kategorie zadań:
♦ marketing gospodarczy w zakresie podnoszenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu;
♦ kreowanie pozytywnego wizerunku WL;
♦ przedsięwzięcia promujące i rozwijające potencjał eksportowy i inwestycyjny;
♦ koordynacja systemu informacji i promocji; wsparcie w obszarze inwestycji i eksportu;
♦ działania analityczne, powstanie banków danych gospodarczych;
♦ organizacja: spotkań konsultacyjnych, warsztatów, seminariów, konferencji, forów, etc. dla interesariuszy projektu, monitoring potencjałów sektorowych województwa lubelskiego;
♦ stymulowanie współpracy i transferu wiedzy z wykorzystaniem CRP;
♦ organizacja misji gospodarczych, szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
♦ kreowanie pozytywnego wizerunku WL;
♦ przedsięwzięcia promujące i rozwijające potencjał eksportowy i inwestycyjny;
♦ koordynacja systemu informacji i promocji; wsparcie w obszarze inwestycji i eksportu;
♦ działania analityczne, powstanie banków danych gospodarczych;
♦ organizacja: spotkań konsultacyjnych, warsztatów, seminariów, konferencji, forów, etc. dla interesariuszy projektu, monitoring potencjałów sektorowych województwa lubelskiego;
♦ stymulowanie współpracy i transferu wiedzy z wykorzystaniem CRP;
♦ organizacja misji gospodarczych, szczegółowe informacje znajdują się tutaj.